Ekonomiassistent Helsingborg
- posted: 30/09/2024
- roma-no-of-positions: 1
- form-of-employment: Konsultuppdrag
- industry: Ekonomi, Finans, Försäkring
- apply-by: roma-to-be-applied
- remote-detail-filter: På plats
header-funct-public
Ekonomiassistent - Start omgående
Plats: Helsingborg
Anställningsform: Hyrrekrytering med möjlighet till övergång till kund
För att trivas i rollen som ekonomiassistent/administratör behöver du vara noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten, ha en god samarbetsförmåga och ett stort serviceintresse.
Du behöver kunna arbeta självständigt och lätt för att ta egna initiativ, samtidigt som du trivs med att samarbeta med andra.
Kunden arbetar i ekonomisystemet Visma Business, erfarenhet är meriterande, men inte ett krav.
Du kommer även jobba i systemen Transpa samt EQS (system för hälsa, miljö, kvalité och säkerhet). Då kunden är ett ISO certifierat bolag är önskemål om förståelse/kunskap rörande kvalité, hälsa, miljö och säkerhet.
Placering är i Helsingborg eller i Malmö, då kontor finns i båda städerna.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Leverantörsreskontra hantering av; ordrar, inköp, konteringar av bolagets fakturor, betalningar samt hantering av påminnelser
- Kundreskontra, påminnelser, inkasso samt ROT
- Administration kring lönefrågor, bokföring, statistik och enklare ekonomiska rapporter.
- Registrera och hantera uppgifter i bolagets övriga administrativa system, TransPa och EQS (system för hälsa, miljö, kvalité och säkerhet)
- Löpande kontakter med kunder, leverantörer och myndigheter
Ansökan och kontaktuppgifter
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef [email protected] eller telefonnummer: 070 378 2727.
Vi arbetar med löpande urval så uppdraget kan komma att tillsättas innan dess.