Administrativ specialist inom Lön, HR och Ekonomi till Växjö
- posted: 22/11/2024
- roma-no-of-positions: 1
- form-of-employment: Rekrytering till företag
- industry: Ekonomi, Finans, Försäkring
- apply-by: roma-to-be-applied
- remote-detail-filter: På plats
header-funct-public
Om rollen
Vårt kontor i Växjö är hjärtat av vår verksamhet och hem till vårt administrativa team. I rollen som Administrativ specialist blir du en nyckelperson i teamet. Som Löneadministratör hos oss får du en bred roll där du kommer att ansvara för lönehantering, vissa ekonomirelaterade arbetsuppgifter och även vara ett bollplank i HR-frågor. En viktig del av ditt arbete blir att skapa strukturer och rutiner för våra administrativa processer. Det finns stor frihet att utforma arbetssätt och självständigt lösa utmaningar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
-Löneadministration och relaterade HR-frågor
-Vissa ekonomirelaterade arbetsuppgifter
-Stöd till projektledare i administrativa och ekonomiska frågor
-Skapa och utveckla rutiner och processer inom lön, HR och ekonomi
-Arbeta nära teamet för att säkerställa effektiva administrativa funktioner
Om dig
Vi söker dig som har en utbildning inom lön och/eller ekonomi och som har minst fem års erfarenhet av arbetsuppgifter inom lön, HR och ekonomi. Du har en god förståelse för HR-frågor, eller vet var du ska hitta svaren, och viss kunskap om kollektivavtal är meriterande. Dessutom har du förståelse för ekonomisk uppföljning av projekt och kan hantera även andra finansrelaterade arbetsuppgifter. Du talar och skriver flytande svenska och kan kommunicera även på engelska på medelnivå. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med D365 och en bakgrund från företag i byggbranschen kan också underlätta.
Som person trivs du med en specialistroll och drivs av att få saker gjorda. Du har en praktisk och lösningsorienterad inställning och gillar att arbeta både självständigt och tillsammans med andra i team. Du har inga problem med att arbeta i en mansdominerad miljö och har en flexibel och prestigelös inställning där du ser värdet i att både ta dig an enklare, rutinmässiga uppgifter och bidra till mer komplexa projekt. Du är en person som är duktig på att prioritera och kan hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt.
Om Inlook Sverige
Inlook Sverige är en ledande aktör inom interiört byggande och specialmontage. Vi arbetar på byggarbetsplatser i Blekinge, Småland och Östergötaland och har kontor i Norrköping och Jönköping samt huvudkontor i Växjö. Inlook Sverige ingår som helägt dotterbolag i Inlook Group Oy med säte i Finland och en snart 60-årig historia som familjeföretag. 2019 beslutades att man skulle expandera på den svenska marknaden och då gjordes ett antal förvärv som idag utgör Inlook Sverige.
Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Inlook Sverige AB med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup, med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. Vid frågor ta kontakt med rekryteringskonsult Niclas Fagerlund på 0721-850106 alternativt [email protected].
Tjänsten söker du via ansökningslänken. Vi tar inte emot ansökningar via e-post! Urval sker löpande, skicka därför in din ansökan snarast. Välkommen med din ansökan!